У Львівському історичному музеї виявили зображення невідомого чоловіка з монетами під портретом польського короля Яна III Собеського.Згідно з музейними актами картина датується ХІХ століттям. Полотно вирішили реставрувати та виявили прихований портрет, повідомляє «Гал-інфо».»Це була моя перша реставраційна робота – портрет короля Яна III Собеського. У процесі реставрації я виявив цікаву знахідку. Від самого початку не було й думки, що портрет перемальований, гадав це така авторська робота. Коли почав вирівнювати основу зіштовхнувся з проблемою вирівнювання в місцях прориву полотна. Було видно, що раніше, ще до мене, хтось її реставрував і ця реставрація була не професійна, адже застосували такі матеріали, ґрунти, які з часом кристалізувалися і стягували основу в місцях проривів, утворивши деформацію. Проблема була стикування цього прориву та усунення деформацій. Усуваючи пізніші непрофесійні реставраційні ґрунти, виявив під ними інший колір фарби. Процес було призупинено», — розповів реставратор Юрій Буньо.Картину дослідили рентгенівськими променями. Під верхнім шаром фарби виявили більш ранній живопис.»Там був портрет чоловіка в одежі стилю «ампір» з розворотом тіла в праву сторону та зміною рисунку на обличчі портретованого», — сказав він.Реставратори вирішили зняти верхній шар фарби, щоб відкрити зображення невідомого чоловіка.»Кам’яниця Корнякта – це колишня резиденція Яна ІІІ Собеського. У нашій пам’ятці свого часу був відкритий Національний музей імені Яна III Собеського. Відтак, дбали про те, щоб у колекції було як найбільше пам’яток пов’язаних із королем», — повідомив завідувач відділу «Кам’яниця Корнякта» Львівського історичного музею Мирослав Побережний.Портрет короля походить із колекції колекціонера та мистецтвознавця Владислава Лозинського. Він міг купити підроблений портрет.»Зрозуміло, що картину купували саме, як портрет Яна ІІІ Собеського. Згідно із записами у власному інвентарі Лозинського 1910 року. Портрет продали йому в числі ще кількох робіт львівські та частково краківські колекціонери Шварц і Шульберг. Ці прізвища фігурують у записах. Можна сказати, що маємо справу із фальсифікацією. Зрозуміло, що портрет невідомого чоловіка з початку ХІХ ст. навряд чи зацікавив би відомого колекціонера, але портрет Яна ІІІ Собеського був бажаним надбанням. Власне цим можна пояснити те, як портрет пройшов цю дивну трансформацію. Невідомо чи самі антиквари були ініціаторами цього, чи вони перед тим придбали це полотно зміненим», — сказав Побережний.Відтепер у Львівському історичному музеї відвідувачі можуть побачити первинний образ чоловіка з монетами.ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Карантин у музеї: як проводять віртуальні огляди останків вимерлих гігантів»Цей чоловік сидить, або стоїть при столі, на якому лежить документ, а також срібні і золоті монети. На документі є написи. На жаль, вони не чіткі і їх важко ідентифікувати. Вдалося лише відчитати німецький числівник, який перекладається як «шість тисяч». Можливо це вексель, чи інший фінансовий документ. Є ще кілька не дуже зрозумілих написів. Один із них можливо означає «Прага», — сказав Мирослав Побережний.Одяг чоловіка на портреті належить до 1820-х років. Він міг бути фінансистом чи банкіром.4 квітня у львівському музеї Пінзеля на площі Митній, 2 презентували реставровану картину «Алегорія Божественного Милосердя» невідомого фламандського художника кінця XVII-початку XVIII ст.

от myua