Киевская правда

Як правильно себе закопати. Інструкція від Сергія Бабкіна та його дружини

Давно щось не було якісної та гучної суспільної дискусії у соцмережах. Вже кілька днів сиділи без діла, але, дякувати небесам, у нас є Сергій Бабкін, який дав нам можливість вчергове обговорити свою персону. Усе через пісню «Зрада»

Нагадаю, на ютуб-каналі співака з’явився трек, в якому він критикує українців за зрадофілію. Мовляв, не можна постійно бачити в усьому погане і з кожної дрібниці роздувати істерику. Текст наступний.

Не маєш в себе вдома в шафі вишиванку — ЗРАДА

Сало й банош не їси, не пʼєш горілку —

ЗРАДА

Помада така, як у Пугачовой Алли —

ЗРАДА

Нема зради в снарядів, що бʼють по русні градом.

Малеча дивиться в ютюбі «Смешарики» —

ЗРАДА

Випало з рота «прошу прощения» —

ЗРАДА

У тебе «Заметки» в Айфоні, не Нотатки —

ЗРАДА

Бійцям на передку байдуже — ТРЕБА или НАДО

Ймовірно, такий творчий підхід співак обрав як відповідь на нещодавній скандал, в який сам же і втрапив. Видання «Слух» опублікувало матеріал із заголовком «5’nizza та Сергій Бабкін виступають закордоном за посередництва росіян». У розслідуванні йдеться про те, що музиканти їздять Європою з благодійними виступами і користуються послугами промоутера Somewhere Show.

«Уся комунікація у соцмережах Somewhere Show ведеться російською, абсолютна більшість організованих концертів — артисти з росії, які тепер гастролюють по світу з антивоєнними та опозиційними до російської влади висловлюваннями. Хоч компанія і позиціонує себе як «міжнародну команду», очевидно, що у ній є росіяни. Квитки на концерт «Пошлой Молли» взагалі можна оплатити одразу рублями».

https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/media.my.ua/feed/81/c3ff26c1df263c1db7a39dfe31f89ff4.jpg

Колеги зі «Слуху» звернулися за коментарем до директорки та дружини музиканта Сніжани Бабкіної, яка відповіла, що не мала достатньої інформації та висловила жаль, що квитковий оператор має представництво у Москві, а його організатором є росіянин Володимир Єркович. Організатором концерту у Празі, за словами директорки, був їхній давній друг Ілля Островський, який виріс в Росії, але нині є громадянином Ізраїлю. Але також Бабкіна зазначила, що «Слух» ігнорує релізи Сергія та недостатньо висвітлює його діяльність.

«Оскільки запит надійшов від найкращого в Україні музичного видання СЛУХ, я хотіла б звернути увагу редакції на те, що вона вже рік ігнорує всі музичні релізи Сергія Бабкіна, в тому числі сингли, кошти від яких йшли благодійним фондам, зокрема UNITED 24, були присвячені українським героям, зокрема парамедикині Пташці чи безпосередньо 127-й бригаді, амбасадорами якої ми з Сергієм маємо честь бути. Нещодавно вийшов новий сингл «Про Дні», присвячений нашому сьогоденню, але, на жаль, він також не зацікавив редакцію СЛУХ.

Ми були б неймовірно вдячні, якщо б редакція з таким самим ентузіазмом висвітлювала те, що є головним в житті артиста — його музику. Тож не втрачаємо надію, що творчість Сергія Бабкіна знайде своє місце у стрічці Вашого поважного видання».

Ситуацію б забули, але вже через тиждень після публікації цього матеріалу Сергій Бабкін випускає пісню «Зрада», яка, як бачимо з суспільної реакції, стала величезною помилкою. Одразу із кількох причин. Текст треку надвичайно схожий на вірш Юрка Космини, який він писав у 2016 році. Щоправда, він бачив зраду трохи по-іншому.

Окрім явного плагіату Бабкін припустився ще кількох помилок. Звісно, комунікаційних. Бо людина має право на різні думки, але публічна людина отримує на них зовсім різну реакцію, яка може зіпсувати імідж та вплинути на кар’єру. Отже, нині Бабкіну закидають маніпуляцію та відірваність від українського контексту. Нагадаю, музикант з початком вторгнення виїхав за кордон.

Від себе скажу, що це зовсім нічого не мусить означати – я маю багато друзів та знайомих, які нині живуть у різних країнах, але глибоко занурені у питання війни і ні від чого не відірвані. До того ж, нагадаю, у музиканта троє дітей і він мав повне право виїхати. Проте Бабкін, здається, таки живе поняттями кількарічної давнини, коли багато українців ще масово толерували російську мову, культуру, ходили на концерти умовного Меладзе і були значно менш радикально налаштовані до ворога.

https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/media.my.ua/feed/81/23523143019975994c9b4dc9b1c58648.jpg

На початку повномаштабного вторгнення ми спостерігали схожу ситуацію доволі масово у шоубізнесовій та блогерській тусовці. Наприклад, частина знаменитостей не хотіла переходити на українську у публічному просторі, твердячи, що мовне питання розколює суспільство і вони не бажають змінюватися під примусом. Але усе це тривало максимум півроку, найбільш розумні втямили, що їхня аудиторія просто не хоче чути російської і вони можуть її втратити. А таке нікому не було потрібно, тому панство як зачики заговорили українською, а музиканти навіть вдалися перекладати російськомовні хіти.

Хтось може сказати, що не усі з них були і є щирими, проте суспільні зміни і не працюють на стовідсотковій відвертості. Публічні люди просто мусять пристосовуватися до змін і не завжди говорити, що думають. Це абсолютно нормально – треки поп-артистів створюються із розрахунку на запит аудиторії, за цим же принципом будується імідж та образ знаменитості, ведуться соцмережі і так далі. Зрештою, це такий самий бізнес, як інші, в якому є цільова аудиторія і робота на неї.

https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/media.my.ua/feed/81/ff355e7f8e1945d4e8c233d6ecc3713f.jpg

Звісно, артисти мають повне право вважати себе мислителями, які гостро відчувають різні процеси, бачать те, що непомітно масам і здатні передчувати майбутнє. Але, давайте будемо чесними, у нашому шоубізі таких надзвичайно мало. Безліч знаменитостей ніколи в житті не цікавилися ані політикою, ані історією своєї країни – тому ми і бачимо таке масове прозріння після 24 лютого. «Ого, так у нас війна, виявляється! Росія – агресорка! Ой, вже навіть перше століття!» Такі собі мислителі, якщо чесно. Ба більше – нерідко ця публіка і далі продовжує стояти осторонь політичних процесів і ведеться, наприклад, на різних персонажів, які раніше відпрацьовували російську повістку, а нині поодягали вишиванки.

Це, до речі, велика проблема нашого інформаційного поля – відсутність критичної маси справді розумних, освічених лідерів думок серед представників культурної, шоубізнесової спільноти. А ось такі як Сергій Бабкін, на жаль для них, взагалі мають великий шанс відсіятися. Бо вони не просто не ведуть за собою суспільство, а плетуться десь позаду. І дуже дивуються, що їхні слова викликають такий гвалт.

Переглянути цей допис в Instagram

Допис, поширений СНЕЖАНА БАБКИНА (@snezhana_babkina)

Ну і про маніпуляцію, адже Бабкіна зараз звинувачують зокрема і в цьому. У своїй пісні він називає «зрадою», коли «сало і банош не їси, не п’єш горілку». Не чула, щоб за це когось критикували. Понад те – усе це сало з горілкою є абсолютно стереотиповими характеристиками, якими нас наділяли росіяни. Простіше кажучи – шароварщина. Несправедливо «зрадою», на думку Сергія, називають перегляди дітьми «Смешаріків». Тобто, музикант досі не бачить нічого поганого у російському контенті. «А чи не заплуталися ми, рідні, у термінах?», – запитує Бабкін. Та ні, здається, заплутався хтось інший.

Хоча, у певному сенсі він правий. Принаймні, з моєї точки зору, ми й справді занадто часто плутаємо та маніпулюємо (свідомо чи ні) термінами. Особливо відомі люди, які бовкнуть чи зроблять якусь дурницю, а потім починають волати, що їх хейтять. Слово «хейт» у нас зараз вживають як «Добрий день». Це така комунікаційна практика: втрапив у скандал – замість перепросити і зам’яти ситуацію, починаємо жалітися на хейтерів. Звісно, несправедлива критика і додовбування на порожньому місці у нас трапляються, це важко заперечувати. Але маніпулювати цим за кожної нагоди – це навіть не дуже розумно.

Зверніть увагу на зірок, які не вдаються до цієї практики. Зазвичай вони, якщо і зроблять якийсь неправильний крок, то його швидко забувають і людина продовжує спокійно працювати. А ті, хто стає у позицію ображеного бубочки, просто закопують себе знову і знову. І жаліються вже навіть не на хейт, а на цькування, розпинання і навіть лінчування. За нагоди раджу подивитися фото останнього виду дикунства і подумати, чи можна порівнювати жорстокі вбивства із критикою в інстаграмчику.

https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/media.my.ua/feed/81/49de5fbcd209618385e56512252120ae.jpg

І наостанок. Трішки внутрішньої інформації. В телевізійно-кіношних колах у Сергія Бабкіна завжди був імідж підкаблучника, вже даруйте. І не простого, а сильно гіпертрофованого. Ходять легенди про те, що, запрошуючи його взяти участь у проєкті, ви обовʼязково маєте запросити і його дружину. Приміром, у «Танцях із зірками» він танцював не з обраною авторами партнеркою, як усі в цьому шоу, а зі Сніжаною. Це була перша подружня пара на паркеті.

Або грав він у фільмі «11 дітей з Моршина», а в епізодичній ролі — знову Сніжана. Береш Сергія, бери і дружину його. У особистих розмовах люди відверто дратувалися такій ситуації, проте усе ж йшли на ці умови. Сніжана Бабкіна як дружина та водночас директорка музиканта, вочевидь має на нього колосальний вплив. Тому критикувати варто не лише його. Артист часто є лише видимою частиною команди, з усіма перевагами та недоліками. Але ж знову, ми говоримо про публічних людей, які вже повинні усвідомити, що популярність – це не лише коли у тебе просять автографи і люблять твої пісні. А і відповідальність. Хто про це забуває – рано чи пізно матиме проблеми.

Фото: «Слух», інстаграм babkin_official