Киевская правда

П’ять найкращих фільмів XXI століття про вкрай фатальних дівчат

П’ять найкращих фільмів XXI століття про вкрай фатальних дівчат

Нове століття вже називають епохою сильних жінок. Природно, що їх все більше стає і в кіно

08:0003.02.2021

Твитнуть

Нове століття вже називають епохою сильних жінок. Природно, що їх все більше стає і в кіно

Нове XXI століття вже називають століттям сильних жінок. Дівчата більше не чекають на прекрасного принца або кого-небудь, хто б вирішив за них їхні проблеми, а беруть власне життя у свої руки. Звісно це знаходить своє відображення у кіно. Розповідаємо про п’ятірку яскравих героїнь, які перехоплювали ініціативу ще на зльоті. У кожної своя нетривіальна історія, і не кожна з цих дівчат – позитивна героїня. Головне в кіно – бути цікавою. А ці дівчата дуже цікаві. І одна з них ось-ось з’явиться на широких екранах.

Перспективна дівчина, реж. Еміральд Феннел
Шоураннерка другого сезону модної шпигунської драми «Вбиваючи Єву» і виконавиця ролі Камілли Паркер-Боулз в шоу «Корона» Еміральд Феннел дуже гучно заявила про себе режисерським дебютом «Перспективна дівчина» на кінофестивалі Sundance минулого року. Фільм отримав небувалу похвалу від перших глядачів і критиків за сильну детективну історію, яскравих героїв, відмінний гумор, стильний саундтрек і картинку. Із запізненням через світову пандемію цієї зими фільм нарешті дістався до великих екранів під оплески глядачів, які тепер б’ються через несподіваний фінал, розбирають образи героїні Кері Малліган – Кассандри, і слухають саундтрек по десятому колу. За сюжетом, Кассандра живе подвійним життям: вдень вона працює в кав’ярні, а вечорами приміряє на себе нові образи, вирушає до клубів та барів, і прикидаючись п’яною, очікує коли до неї підійде черговий «хороший хлопець». Колись вона була успішною студенткою медичного університету, яка покинула минуле життя, поки люди з того часу знову не опинилися просто перед нею. Окрім Кері Малліган у фільмі знялися безліч впізнаваних облич – Бо Бернем, Елісон Брі, Адам Броуді, Лаверна Кокс, Альфред Моліна і багато інших. У продюсерському кріслі – Марго Роббі.

Загублена, реж. Девід Фінчер

Ще до появи однойменного роману на полицях книжкових магазинів, права на екранізацію майбутнього світового бестселера викупила розумниця Різ Візерспун. А сюжет «Загубленої» зацікавив одного з головних американських режисерів Девіда Фінчера – майстра описувати життя американців з середнього і вище класів. Різ згадувала у своєму інтерв’ю, що на першій зустрічі з Фінчером, він прямо її запитав – чи не хоче вона зіграти Емі Данн самостійно? Втім ані сама актриса, ані прославлений режисер не побачили лауреатку «Оскара» в цій ролі. Зате дуже швидко у них з’явилася інша кандитатура – Розамунд Пайк. Шанована британська актриса на той час вже набила руку, граючи різних дівчат головних героїв, і чекала на свій зоряний час. Її Емі породила сотні статей і досліджень характеру, а також суперечок про ступінь її «божевілля» або ж божевілля інституту шлюбу і соціального середовища навколо нього. Холоднокровна блондинка не залишила нікого байдужими. Кіно, в якому вона мала бути «дружиною Бена Аффлека» цілком виявилося бенефісом талановитої британки. До слова, скоро Розамунд Пайк повторить свій трюк у трилері «Аферистка». Ми чекаємо із завмиранням серця.

Ex Machina, реж. Алекс Гарленд

У цій камерній науковій фантастиці колишнього письменника, який став потім сценаристом, а тепер і режисером Алекса Гарленда зібралося рівно чотири типажі: умовний «Бог», «Учень», «Покірна красуня» і «Муза». Але «Ex Machina» – це не тривіальна фантастика і на перший план виходить не боротьба «Бога» і «Учня», а особистість «Музи» та її шлях до самосвідомості і свободи, навіть якщо їй доведеться заплатити за це дуже високу ціну. Алісія Вікандер виблискує у sci-fi трилері поряд з Доналом Глісоном і Оскаром Айзеком. Шведська актриса і колишня балерина отримала визнання за ролі в проникливих костюмованих драмах. Саме за такий образ у драмі Тома Гупера «Дівчина з Данії» Вікандер виграла премію «Оскар». І успіх картини «Ex Machina», що вийшла у тому ж році, закріпив зірковий статус Алісії, а також наочно продемонстрував її різноплановість. До слова, як і Розамунд Пайк, цьогоріч Алісія Вікандер повертається до образів, що її так прославили – у фентезі «Легенда про Зеленого лицаря» вона зіграє одночасно і костюмну роль, і образ дуже і дуже фатальної дами.

Тіло Дженніфер, реж. Карін Кусама
Сатиричний горрор «Тіло Дженніфер», на жаль, свого часу став закономірною жертвою рекламної кампанії студії. Фільм рекламували, як чергову шкільну сексі-страшилку з двома красунями в головних ролях – Меган Фокс і Амандою Сейфрід. Але насправді фільм за оригінальним сценарієм лауреатки премії «Оскар» Діабло Коуді («Джуно») був справжнісінькою сатирою на проблеми дорослішання, міжстатевих стосінків і потенціал (або відсутність такого) жіночої дружби. Творці фільму не раз висловлювали жаль щодо промо фільму, яке запускалося студійними босами, але вдіяти з цим нічого не могли. Довгий час «Тіло Дженніфер» вважалося милою дрібничкою, яка зуміла хіба що подарувати відмінну роль недооціненій красуні Меган Фокс. І тільки нещодавно їдка і гіркувата горрор-комедія удостоїлася перегляду. Виявилося, що це більш ніж гідне кіно з дуже яскравими героїнями, які беруть владу в свої руки. Але розпоряджаються нею по-різному.

Дівчина з татуюванням дракона, реж. Девід Фінчер
Девід Фінчер з нами вдруге. Ні не тому, що він на початку 2010-х навмисно вирішив знімати кіно про яскравих жінок під прикриттям стильних трилерів. Просто, як ми зазначали раніше, Фінчер – майстер досліджувати проблеми і вади суспільства в оболонці з приємного і зрозумілого кіно. А проблема гендеру і взаємин чоловічого/жіночого та зміна полюсів сили – тема вкрай делікатна і дуже своєчасна. Фінчер виявився ідеальним режисером для американської версії «Дівчини з татуюванням дракона» – екранізації першої книжки шведського автора Стіга Ларссона. Лісбет Саландер у виконанні Руні Мари вийшла не просто автентичною і відповідною книжковому опису, а й справжнісінькою героїнею – норовливою, безкомпромісною і дуже цікавою. Для Руні Мари роль хакерки, детектива і месниці Саландер стала проривом у великому кіно. І сам містер Бонд Деніел Крейг не затьмарив актрису в знаковому трилері. І це зрозуміло. Такі ролі, як Лісбет – це удача на мільйон.

#кіно
#кінодобірка

Джерело:
112.ua